Yüzen orman süpermarketi Aquidaban’a hoş geldiniz

celikci

New member
Neredeyse bütün bir yerli köyü, Aquidaban’ın baş kasara güvertesindeki tahta iskelenin üzerinden tek sıra halinde toplanmıştı. Tomárahos, Paraguay’daki ulusal seçimlerde oy kullanmak için nehirden aşağı bir tekneye binmiş ve ardından Aquidaban’ın onları evlerine götürmesini bekleyerek dört gün boyunca dışarıda yatmıştı.

Şimdi 200’den fazlası düşmüş kovaların üzerine tünemiş, hamaklara kıvrılmış ve yere yayılmış durumda. Kimse uçakta kaç tane can yeleği olduğundan tam olarak emin değildi ama neredeyse herkes Tomárahos’un onlardan sayıca fazla olduğundan emindi.

Yolun olmadığı Tomáraho köyünde zanaatkar olan 33 yaşındaki Griselda Vera Velazquez, “Çocukluğumdan beri Aquidaban hep vardı” dedi. Down sendromlu kızı için düzenli olarak tekneyi 400 mil uzaktaki uzman doktorlara götürüyor. “İzole olduk” dedi. “Başka seçeneğimiz yok.”


Yakınlarda, dört çiftçi tarlalarda bir aylık vardiyaya çıkarken bira üstüne bira içti ve boş biralarını nehre attı. Altı çocuk annesi, boşandıktan sonra kısa bir tatile çıkmış, güverte korkuluğunda dengede durmuş ve Facebook’taki arkadaşları için bir videoya bağırmış. Yukarıda, yerli genç bir çift, hastaneden eve dönerken yaptıkları uzun yürüyüşte 17 günlük kızlarını sallamış.


44 yıl boyunca, 130 metrelik beyaz ahşap gemi, Yunanistan’dan daha büyük bir taşkın yatağı olan Pantanal’ın bu kadar derinine ulaşan tek düzenli feribot seferi oldu. Salıdan Pazara kadar Paraguay Nehri üzerinde 500 mil yukarı ve aşağı seyahat ederek yeni doğanlar için tamamen dünyadan bisikletler teslim ediyor. En alt katta, on satıcının üzerinde uyudukları banklarda meyve ve sebze, et ve tatlı sattığı yüzen bir süpermarket var. Birçok topluluk için soğuk bir bira bulabilecekleri tek yer geminin kantini.


Ancak Aquidaban, yerel halk, özellikle de yerli halk için orman anavatanlarında daha özgürce hareket etmeleri için ne kadar önemliyse, aynı zamanda uzun süredir Paraguay’ın ayırt edici özelliği olan kültürel hash için bir eritme potası. Güney Amerika’daki yedi milyon nüfuslu bu karayla çevrili ülke, nesiller boyunca fanatikleri, idealistleri, ütopyacıları ve dışlanmışları kendine çekmiştir. Ve on yıllar boyunca tekne, tüm bu grupların karıştığı birkaç yerden biriydi.

Gemide Mormon misyonerler ve Mennonite çiftçileri, yerli şefler ve Japon aşçılar var. Anneler yeni yürümeye başlayan çocuklarını hamaklarda emziriyor, çiftçiler tavukları güverte korkuluklarına bağlıyor ve avcılar başsız kapibaralar satıyor.


Ancak artık teknenin yolculuğu sona erebilirdi.

Paraguay, Atlantik ve Pasifik Okyanuslarını birbirine bağlayan Brezilya’dan Şili’ye kıtalararası bir koridor inşa etme projesinin bir parçası olarak uzak kuzeyinden yeni yollar inşa etti. Bu ve diğer yollar, Aquidaban’ın kargo satışlarını etkiledi ve teknenin arkasındaki aile, işlerin gerilediğini söylüyor.

Geminin ortak sahibi 35 yaşındaki Alan Desvars, Alman thrash metal gömleğiyle ön güvertede ayakta dururken, “Çok fazla kırık parça var ve onları tamir edecek para yok” dedi. “Bu son yıl olabilir.”

Bot


Aquidaban gürültülü ve kirli. Gıda şüphelisi. Ekip huysuz. Sivrisinekler oburdur. Ve dördüncü gün hava, bozan ürünlerin, sığırların ve çalılıklarda aylardan dönen çiftlik işçilerinin kokularıyla dolar.

Gemi yapımcılarından oluşan bir aile olan Desvarlar için bu onların gururu ve neşesi.

Desvars, yaklaşık bir asır önce nehir boyunca tahta kanolar satmaya başladı. Sonunda, genç nesil, nehir kenarındaki toplulukların kanolardan daha fazlasına ihtiyaç duyduğunu fark etti. Her şeye ihtiyaçları vardı.


Bu yüzden, eski bir Mercedes kamyon motoruyla çalışan, pembe lapacho ağacından uzun bir ayakkabı şeklinde bir tekne yaptılar ve ona yakındaki bir kolun adına Aquidaban adını verdiler.

Anlık bir yükselişti. 1979’daki fırlatmadan sonra, mürettebat bazen batmayı önlemek için insanları limanların dışına atmak zorunda kaldı.


O zamandan beri, Aquidaban ve on kadar mürettebatı ve on satıcısı, yılda 51 hafta nehirde bulunuyor – bazıları 25 yılı aşkın süredir.

Desvars, “Aile gibi,” dedi. “Anlaşması daha kolay olanlar var. Ve bazen öldürmek istediklerin.”


Bir tur sadece birkaç dakika sürer. Kavernöz depolama kuyusu süt kasaları, yağ depoları ve televizyonlarla dolu. Garip şekilli nesneler – mopedler, aynalı bir dolap, bir keçi – terasa çıkar. İçeride satıcılar muz, donmuş tavuk ve deodorant satıyor.

Dört tuvalet doğrudan nehre akıyor, yanlarındaki duşlar ise nehir suyunu pompalıyor.

Üst katta, ranzalı sekiz kabin, ödeme yapabilenler için mahremiyet sunuyor. Tüm nehir gezisi için tekne fiyatı 19 $; Bir kabin ekstra 14 dolar. Çoğu yolcu hamaklarda, banklarda veya yerde uyur.

Aksi takdirde kantini toplarlar. Şef Humberto Panza iki ana yemek hazırlıyor – çiğnenebilir dana eti parçalarıyla pilav veya çiğnenebilir dana eti parçalarıyla makarna. Aşağıdaki bol taze ürünler menüsünde yok. “Ben sadece et pişiririm” dedi.


Kantine muhtemelen Pantanal’daki en gözde bardır.

Aquidaban bir Cuma akşamı bir köyün önüne vardığında, yerli gençlerden oluşan bir kalabalık ilerlemeye devam etti. Kantinden koridora döküldüler, 69 sentlik Brezilya birası kutularını içtiler ve “Sigara İçilmez” tabelalarının altında sigara içtiler. Elektriksiz bir köyde kasabanın barı olduğunu söylediler – her Cuma akşamı 45 dakikalık bir mola.

Etkileyenler


Tomárahos’a zulmedildi.

Nathan ve Zach Seastrand, Tomárahos’un sözde “yağmur dansı”nı çekmek için grubun köyüne gittiler.

Nathan Seastrand, erkek kardeşiyle birlikte Bay Panza’nın yahnisinden kaseleri parlatırken, “Doğrudan Indiana Jones’tan fırlamış gibi görünüyor,” dedi.

Seastrands, Utah’tan Latin Amerika’ya yıllar önce Mormon misyonerleri olarak geldi. Sonra temiz traşlıydılar ve üzerinde “Elder Seastrand” yazan kravatlar ve yaka kartları takmışlardı.

Artık sakallı, uzun saçlı ve genellikle gömleksiz sosyal medya etkileyicileriydiler ve bira içen, İspanyolca konuşan iki “gringo” ormana girerken yüzbinlerce takipçiyi kendine çekmişti.


Nathan Seastrand, “Dostum, birçok insanın yeteneği var,” dedi. “Ama onlarda cesaret, acımasızlık ya da aptallık yok.”


Misyonerler olarak 30’dan fazla kişiyi Mormon Kilisesi’ne vaftiz ettiler. Sonra Mormon öğretilerindeki çelişkileri ortaya çıkaran çevrimiçi bir analizle karşılaştılar. Nathan Seastrand, “Kafamın üzerinde bir örs gibiydi” dedi.

Kiliseden ayrıldılar ve internette yayınlamaya başladılar. Anakondaları gösteren gömleksiz fotoğrafları düşünün. Şimdi de Sundance Film Festivali’ne sunmak istedikleri yerli gruplar hakkında bir belgesel çekiyorlardı. Tomárahos onun son eksik oyunlarından biriydi.

Güvertede bira içen Tomáraho şefi Nestor Rodríguez, son iki yılda Aquidaban’daki köye getirilen dördüncü yabancı grubu olduklarını söyledi. “Toplumu desteklemek için olumlu bir proje yapıyorlar” dedi.


Seastrands, erişim için ödeme yapmaları gerekeceği haberini aldıklarını söyledi.

Dolunay olduğunda aquidaban köyün önünde durdu. 20 dakika boyunca tomaraholar karanlıkta eşyalarını ararken birbirlerine bağırdılar.

Kaosun eşiğinde Seastrands duruyordu. Nathan Seastrand, “Nereye gittiğimizi bilmiyoruz,” dedi.

Misyonerler


Aquidaban, un, canlı domuz ve traktör parçaları taşımanın yanı sıra müjdeyi yaymak için de kullanılıyordu.

Misyonerler onlarca yıldır nehir boyunca ulaşılması zor Yerli topluluklara ulaşmak için teknelere güvendiler.

En kuzeydeki istasyon olan Bahía Negra, Mormon inancındaki belki de en uzak kiliseye ev sahipliği yapıyor. Aquidaban bir sabah yanaştığında, kasaba halkı nehir kıyısında toplanır ve yüzen bakkallarının haftalık gelişini beklerdi. Bunların arasında birbirine bağlı iki genç adam vardı, ilahi müdahaleyle oraya yerleştirildiğini söyledikleri mevcut Mormon misyonerler.


Teksas, Fort Worth’tan 18 yaşındaki AJ Carlson, “Havarilerden biri yüzümüze bakıyor, kağıtlarımızı görüyor, hakkımızda bazı bilgiler okuyor ve bir haritaya bakıyor” dedi. “Sonra onlara bir vahiy gelir.”


Sokağın aşağısında, bir grup yerli Chamacoco kadını bungalovlarının arka bahçesinde sepet örüyorlardı. “Onlardan önce kilise yoktu. Sadece şamanlar,” dedi Mormonlardan 64 yaşındaki Elizabeth Vera. “Sonra Amerikalılar geldi.”

Bay Carlson’a, “O, İsa’nın elçisidir” dedi.

Aquidaban’a geri dönen Emilia Santos, yerli köyünden başka bir kiliseye gitti. Milyonlarca takipçiyi kendine çeken yeni bir Hıristiyan mesih olduğunu iddia eden Koreli Rahip Sun Myung Moon tarafından kurulan dini hareket olan Birleşme Kilisesi’nin ormandaki bir ileri karakolunda şefti ve beyin yıkama ve iflas suçlamalarıyla karşı karşıya. birçok adam sürüsüne maruz kaldı.

Puerto Leda yerleşimi çoğunlukla Japon misyonerlerden oluşuyordu, bu yüzden Bayan Santos köri ve suşi yapmayı öğrenmişti. Başka bir iki haftalık vardiyaya gidiyor, dedi, “her zaman Aquidaban üzerinden.”


Yerleşimciler taro kökü kültürlerini ve 20 balık havuzunu koruyor. Ayrıca bazı yerli komşularını da dönüştürdüler.

Çiftlik balıklarına yardım eden yerli bir işçi olan Jamby Balbuena, Aquidaban kantininde alkol servis edilen yerleşim yerindeki bir vardiyaya giderken bira içiyordu. yasaklı. İki yıl önce din değiştirdiğini söyledi: “Dinlerini, Tanrı’yı takip etmeyi falan seviyorum.”

Polis ve mahkum


Derlis Martínez gergin görünüyordu. Kamuflaj kabartmaları ve savaş botları içindeki 25 yaşındaki federal polis memuru, ilk mahkumunu aşırı kalabalık bir teknede nakletti.

Atlet ve kelepçelerle, 37 yaşındaki Agustín Coronel rahat görünüyordu. “O benim korumam.” dedi gülümseyerek.


İkisi, Bay Coronel’in karısını dövdükten sonra tutuklandığı Bahía Negra’dan beri birlikte seyahat etmişti. “Benim hatamdı,” diye önerdi soru sormadan. Bay Martínez, onu bir mahkeme duruşmasına götürmek zorunda kaldı – neredeyse iki günlük bir yolculuk.

Bay Martínez, “Uyuyamıyorum,” dedi. “Onu korumalıyım.”

Coronel, seyahat eden ortağına eşlik etmek için uyanık kalacağını da söyledi.


Böylece iki adam Bay Coronel’in şiddeti ve pişmanlığı hakkında, hobiler hakkında, hayat hakkında konuştular. İleri geri, aynı gümüş samandan yudumladıkları, Paraguay’da popüler bir soğuk eş olan tereré ile doldurulmuş kurutulmuş bir sığır boynuzunun yanından geçtiler. Ve Bay Martínez, Bay Albay’ın yemeğini kendi parasıyla öderken kantinde yan yana yemek yediler.

Birlikte 20 saat geçirdikten sonra sabah saat 2’de, Bay Martínez bir bankta oturuyordu, kanlı gözleri, elleri başının üzerinde bağlı, yere serilmiş olan Albay’a dikilmişti. Mahkum, bir bağ kurduklarını söyledi.


Bay Martínez tereddüt etti. “Bu benim işim” diye yanıtladı.

Sabah kantine geri döndüler ve makine dairesinin önünde yan yana selamlaştıklarını itiraf ettiler. Şimdi nasıldın? “Muhteşem,” diye yanıtladı Albay.

Aquidaban’ın uzun saatleri ve sıkışık koşulları sırasında Bay Martinez, “bir dostluk kurduk” diye itiraf etti.


Laurence Blair Aquidaban kurulunun raporlamasına katkıda bulundu.
 
Üst