celikci
New member
Bir haftadan fazla bir süre önce Taquería El Califa de León, Mexico City'deki yaklaşık 11.000 kayıtlı taco dükkanından sadece biriydi, ancak şüphesiz kayıtlı olmayan çok daha fazlası var. Elbette neredeyse 60 yıldır ortalıktaydı ve özellikle yakınlarda çalışan politikacılar arasında popülerdi. Ama öncelikle yerel olarak bilinen bir taco standıydı.
Daha sonra, 14 Mayıs'ta, ayakta duracak kadar yeri olmayan, yalnızca nakit kabul eden, üçü etli, biri domuz eti olmak üzere dört tür taco satan ve ızgarası tamamen muazzam ısı yayan taquería'nın hayatı değişti. O gün, kaliteli yemek konusunda dünyanın en tanınmış hakemi olan Michelin Rehberi, ilk Meksika baskısını yayınladı.
Meksika'da aralarında çok sayıda lüks restoranın da bulunduğu en az bir Michelin yıldızı alan 18 işletmeden El Califa de León tek sokak yemeği tezgahıydı. (Açık havada yiyecek tezgahları dünyanın diğer yerlerinde de Michelin yıldızlarıyla ödüllendirilmiştir.)
O zamandan beri işler hızla gelişiyor. Bekleme süreleri 10 dakikadan 3 saate kadar düştü.
Yakındaki bir mağaza sıradaki müşterilere tabure kiralamaya başladı. Artan talebi karşılamak amacıyla ilave personel alımı yapıldı. Dünyanın her yerinden turistler geliyor ve birçoğu yemek hazırlanırken fotoğraf çekiyor. Taco standının sahibi Mario Hernández Alonso'ya göre satışlar ikiye katlandı.
El Califa de León'un ızgarasına 20 yıldır bakan Arturo Rivera Martínez, “Harikaydı” dedi.
Tacos elbette Meksika mutfağının sembolüdür, ancak bu özellikle her blokta bir taco dükkanının olduğu 23 milyonluk bir metropol bölgesi olan başkent için geçerlidir.
İnsanlar taquería'larla özel bir ilişki geliştirir: kendi bloklarındaki, işyerlerinin yakınındaki, en sevdikleri tacos al papazının bulunduğu, günün 24 saati açık olan.
El Califa de León'un yanında çalışan ve tezgah Michelin yıldızını aldığından beri mahallenin dönüşümünü izleyen 31 yaşındaki Rodolfo Valentino, “Mexico City'de ve ülke genelinde tacos bir dindir” diyor. “Tanınması önemli”
Sahibi Hernández, Meksikalı bir sokak yemeği restoranına Michelin yıldızı vermenin “masa örtüleri ve tanınmış şeflerle iyi donanımlı, beş yıldızlı bir işletmeye sahip olmayan herkes için bir fırsat açtığını” söyledi.
“Bir Michelin restoranında ödeyeceğinizden çok daha ucuza” diye ekledi, “taconun tadını çıkarabilirsiniz.”
El Califa de León'daki taco'lar, 60 sent kadar düşük bir fiyata mal olabilen tipik sokak taco'larından daha pahalıdır. Bay Hernández'in sattığı en ucuz taco'nun (biftek) fiyatı yaklaşık 3 dolar, en pahalısının (domuz pirzolası veya dana kısa kaburga) maliyeti ise 5 dolar. Ancak El Califa de León'daki et parçaları büyük bir yumruk büyüklüğünde ve Bay Hernández ve bazı müşteriler etin kalitesinin daha iyi olduğunu doğruladı.
“Doğru değilse ellerimi yakarım” dedi.
66 yaşındaki Bay Hernández, etin inceliklerini boğa güreşi dünyasında faaliyet gösteren bir kasap olan babasından öğrendi ve boğa güreşçileri ve çiftçilerle arkadaş oldu.
Ailesi, 1968 yılında Mexico City'de bugün hala varlığını sürdüren bir restoran açtıktan sonra taco mağazasını kurdu.
Taco dükkanı, adını, takma adı “El Califa de León” (León Halifesi, Orta Meksika'da, Bay Gaona'nın doğduğu şehir) olan ve Bay Hernández'in yakını olan ünlü Meksikalı boğa güreşçisi Rodolfo Gaona'dan almıştır. babam vardı.
Aynı zamanda standın en ünlü tacoslarından biri olan Gaonera'nın da ilham kaynağıydı. Bay Hernández, bir gün babasının Bay Gaona için ince bir parça fileto biftek hazırladığını söyledi.
Ancak bunu tipik olarak kaç tane taconun hazırlandığından farklı şekilde hazırladı. Eti ızgaraya sıçrayan yağ yerine domuz yağıyla marine etti ve daha sonra değil, pişerken üzerine limon ve tuz serpti. Bu güne kadar bütün etlerin bu şekilde hazırlandığını söyledi.
Michelin ödülü, Gaonera taco'nun “olağanüstü” ve “ustalıkla hazırlanmış” olduğunu söylüyor. Ve taze pişmiş mısır ekmeği ile kombinasyon “temel ve saftır”.
Rehberde “bu çaptaki et ve tortillaların” ev yapımı salsaları “neredeyse gerekli” hale getirdiği belirtilmesine rağmen, müşteriler hala baharatlı yeşil (serrano biberleri) ve kırmızı (pasilla, guajillo ve árbol biberleri) çeşnilere yöneliyor.
56 yaşındaki Grillmaster Rivera, şirket yetkilileri haberi kendisine verip onu Mexico City'deki törene davet edene kadar Michelin yıldızının ne olduğunu bilmediğini söyledi.
Gastronomi eğitimi almamasına ve bu onun şef olarak ilk işi olmasına rağmen kendisine beyaz Michelin şef ceketi verildi. Müşteriler artık ondan selfie istiyor ve etleri kızartırken hayranlıkla izliyor.
“Bu çok heyecan verici çünkü daha önce hiç böyle bir ödül almadım” dedi. “'Şef' kelimesini duyduğunuzda aklınıza bir restoran geliyor. Ama burada çalışıyorum ve çok gurur duyuyorum.”
Bir Michelin yıldızının “inanılmaz” olacağını çünkü “günün sonunda ödülü hak eden şeyin bir taquería ve çok basit bir taco” olduğunu ekledi.
Bazı eleştirmenler El Califa de León'un neden diğer popüler taco mağazalarına değil de bir yıldıza layık görüldüğünü sorguladılar. Yiyecekleri inceleyen bir sosyal medya fenomeni, taqueria'yı çok pahalı ve etin sert ve yumuşak olduğunu söyleyerek eleştirdi. Ancak birçoğu aynı fikirde değildi ya da en azından denemek için sırada beklemeye istekliydi.
Michelin duyurusunu çevrimiçi olarak canlı izledikten sonra ziyaret etmeye karar veren Mexico City sakini 58 yaşındaki Mauricio Alva, “Taquería bir efsane olacak” dedi.
O ve bir arkadaşı birkaç gün önce iki saat beklediler. Bay Alva, “Zevkler karmaşıktır; beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz, ancak onları desteklemek ve bu tanınmayı iyi bir nedenden dolayı hak ettiklerini kabul etmek için buraya gelmeye değer.”
Taco standının önündeki dar kaldırımda çok fazla aktivite var. Yakındaki bazı dükkanlar, yoğun kalabalıktan şikayet ederek bunun işlerini etkilediğini söyledi.
Ancak diğerleri buna uyum sağladı: Biri sıradaki müşterilere içecek satıyordu ve Bay Valentino'nun aile giyim mağazası, taco standı müşterileri için erkek iç çamaşırları, gömlekler ve mankenler arasında masalar kurdu.
Her ikisi de Chicago'lu olan 38 yaşındaki Eileen Sosnicki ve 39 yaşındaki Erika Mahon, Çarşamba günü inişin ardından El Califa de León'a geldiler ve 75 dakika beklediler. Daha önce Mexico City'ye gitmişler ve Michelin yıldızlı lüks restoranların bazılarında yemek yemişlerdi. Ancak bir taco dükkanının açılacağını duyunca onu da denemek istediler.
Bayan Mahon, “Deneyim bunun yaklaşık yarısıdır” dedi. “Ve farklı deneyim seviyeleri var. Taco standının kendine has bir deneyimi ve aurası vardır ve otururken yaşanan deneyim farklıdır. İkisi de daha iyi ya da daha kötü değil, ama insanlar bu konuda biraz daha kibirli olabiliyor.”
Bunlar arasında İngilizler, Almanlar, Nikaragualılar, Honduraslılar ve Dominikliler de vardı.
Daha sonra, 14 Mayıs'ta, ayakta duracak kadar yeri olmayan, yalnızca nakit kabul eden, üçü etli, biri domuz eti olmak üzere dört tür taco satan ve ızgarası tamamen muazzam ısı yayan taquería'nın hayatı değişti. O gün, kaliteli yemek konusunda dünyanın en tanınmış hakemi olan Michelin Rehberi, ilk Meksika baskısını yayınladı.
Meksika'da aralarında çok sayıda lüks restoranın da bulunduğu en az bir Michelin yıldızı alan 18 işletmeden El Califa de León tek sokak yemeği tezgahıydı. (Açık havada yiyecek tezgahları dünyanın diğer yerlerinde de Michelin yıldızlarıyla ödüllendirilmiştir.)
O zamandan beri işler hızla gelişiyor. Bekleme süreleri 10 dakikadan 3 saate kadar düştü.
Yakındaki bir mağaza sıradaki müşterilere tabure kiralamaya başladı. Artan talebi karşılamak amacıyla ilave personel alımı yapıldı. Dünyanın her yerinden turistler geliyor ve birçoğu yemek hazırlanırken fotoğraf çekiyor. Taco standının sahibi Mario Hernández Alonso'ya göre satışlar ikiye katlandı.
El Califa de León'un ızgarasına 20 yıldır bakan Arturo Rivera Martínez, “Harikaydı” dedi.
Tacos elbette Meksika mutfağının sembolüdür, ancak bu özellikle her blokta bir taco dükkanının olduğu 23 milyonluk bir metropol bölgesi olan başkent için geçerlidir.
İnsanlar taquería'larla özel bir ilişki geliştirir: kendi bloklarındaki, işyerlerinin yakınındaki, en sevdikleri tacos al papazının bulunduğu, günün 24 saati açık olan.
El Califa de León'un yanında çalışan ve tezgah Michelin yıldızını aldığından beri mahallenin dönüşümünü izleyen 31 yaşındaki Rodolfo Valentino, “Mexico City'de ve ülke genelinde tacos bir dindir” diyor. “Tanınması önemli”
Sahibi Hernández, Meksikalı bir sokak yemeği restoranına Michelin yıldızı vermenin “masa örtüleri ve tanınmış şeflerle iyi donanımlı, beş yıldızlı bir işletmeye sahip olmayan herkes için bir fırsat açtığını” söyledi.
“Bir Michelin restoranında ödeyeceğinizden çok daha ucuza” diye ekledi, “taconun tadını çıkarabilirsiniz.”
El Califa de León'daki taco'lar, 60 sent kadar düşük bir fiyata mal olabilen tipik sokak taco'larından daha pahalıdır. Bay Hernández'in sattığı en ucuz taco'nun (biftek) fiyatı yaklaşık 3 dolar, en pahalısının (domuz pirzolası veya dana kısa kaburga) maliyeti ise 5 dolar. Ancak El Califa de León'daki et parçaları büyük bir yumruk büyüklüğünde ve Bay Hernández ve bazı müşteriler etin kalitesinin daha iyi olduğunu doğruladı.
“Doğru değilse ellerimi yakarım” dedi.
66 yaşındaki Bay Hernández, etin inceliklerini boğa güreşi dünyasında faaliyet gösteren bir kasap olan babasından öğrendi ve boğa güreşçileri ve çiftçilerle arkadaş oldu.
Ailesi, 1968 yılında Mexico City'de bugün hala varlığını sürdüren bir restoran açtıktan sonra taco mağazasını kurdu.
Taco dükkanı, adını, takma adı “El Califa de León” (León Halifesi, Orta Meksika'da, Bay Gaona'nın doğduğu şehir) olan ve Bay Hernández'in yakını olan ünlü Meksikalı boğa güreşçisi Rodolfo Gaona'dan almıştır. babam vardı.
Aynı zamanda standın en ünlü tacoslarından biri olan Gaonera'nın da ilham kaynağıydı. Bay Hernández, bir gün babasının Bay Gaona için ince bir parça fileto biftek hazırladığını söyledi.
Ancak bunu tipik olarak kaç tane taconun hazırlandığından farklı şekilde hazırladı. Eti ızgaraya sıçrayan yağ yerine domuz yağıyla marine etti ve daha sonra değil, pişerken üzerine limon ve tuz serpti. Bu güne kadar bütün etlerin bu şekilde hazırlandığını söyledi.
Michelin ödülü, Gaonera taco'nun “olağanüstü” ve “ustalıkla hazırlanmış” olduğunu söylüyor. Ve taze pişmiş mısır ekmeği ile kombinasyon “temel ve saftır”.
Rehberde “bu çaptaki et ve tortillaların” ev yapımı salsaları “neredeyse gerekli” hale getirdiği belirtilmesine rağmen, müşteriler hala baharatlı yeşil (serrano biberleri) ve kırmızı (pasilla, guajillo ve árbol biberleri) çeşnilere yöneliyor.
56 yaşındaki Grillmaster Rivera, şirket yetkilileri haberi kendisine verip onu Mexico City'deki törene davet edene kadar Michelin yıldızının ne olduğunu bilmediğini söyledi.
Gastronomi eğitimi almamasına ve bu onun şef olarak ilk işi olmasına rağmen kendisine beyaz Michelin şef ceketi verildi. Müşteriler artık ondan selfie istiyor ve etleri kızartırken hayranlıkla izliyor.
“Bu çok heyecan verici çünkü daha önce hiç böyle bir ödül almadım” dedi. “'Şef' kelimesini duyduğunuzda aklınıza bir restoran geliyor. Ama burada çalışıyorum ve çok gurur duyuyorum.”
Bir Michelin yıldızının “inanılmaz” olacağını çünkü “günün sonunda ödülü hak eden şeyin bir taquería ve çok basit bir taco” olduğunu ekledi.
Bazı eleştirmenler El Califa de León'un neden diğer popüler taco mağazalarına değil de bir yıldıza layık görüldüğünü sorguladılar. Yiyecekleri inceleyen bir sosyal medya fenomeni, taqueria'yı çok pahalı ve etin sert ve yumuşak olduğunu söyleyerek eleştirdi. Ancak birçoğu aynı fikirde değildi ya da en azından denemek için sırada beklemeye istekliydi.
Michelin duyurusunu çevrimiçi olarak canlı izledikten sonra ziyaret etmeye karar veren Mexico City sakini 58 yaşındaki Mauricio Alva, “Taquería bir efsane olacak” dedi.
O ve bir arkadaşı birkaç gün önce iki saat beklediler. Bay Alva, “Zevkler karmaşıktır; beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz, ancak onları desteklemek ve bu tanınmayı iyi bir nedenden dolayı hak ettiklerini kabul etmek için buraya gelmeye değer.”
Taco standının önündeki dar kaldırımda çok fazla aktivite var. Yakındaki bazı dükkanlar, yoğun kalabalıktan şikayet ederek bunun işlerini etkilediğini söyledi.
Ancak diğerleri buna uyum sağladı: Biri sıradaki müşterilere içecek satıyordu ve Bay Valentino'nun aile giyim mağazası, taco standı müşterileri için erkek iç çamaşırları, gömlekler ve mankenler arasında masalar kurdu.
Her ikisi de Chicago'lu olan 38 yaşındaki Eileen Sosnicki ve 39 yaşındaki Erika Mahon, Çarşamba günü inişin ardından El Califa de León'a geldiler ve 75 dakika beklediler. Daha önce Mexico City'ye gitmişler ve Michelin yıldızlı lüks restoranların bazılarında yemek yemişlerdi. Ancak bir taco dükkanının açılacağını duyunca onu da denemek istediler.
Bayan Mahon, “Deneyim bunun yaklaşık yarısıdır” dedi. “Ve farklı deneyim seviyeleri var. Taco standının kendine has bir deneyimi ve aurası vardır ve otururken yaşanan deneyim farklıdır. İkisi de daha iyi ya da daha kötü değil, ama insanlar bu konuda biraz daha kibirli olabiliyor.”
Bunlar arasında İngilizler, Almanlar, Nikaragualılar, Honduraslılar ve Dominikliler de vardı.