Şarapları ve piskolarıyla tanınan Şili, cinlere güveniyor

celikci

New member
Last Hope Distillery, Şili Patagonyası’ndaki rüzgarlı bir körfezin etrafını saran bir at nalı kasabası olan Puerto Natales’teki birkaç gerçek kokteyl barından biridir. Müşteriler içeri girmek için rahat bir tarzda mırıldanıyor, ardından paltolarını asıyor ve bara yerleşiyor. Garson bir bardak koyuyor.

“Merhaba” diyor garson. “Hiç cin denedin mi?”

Bu soru, çoğu ardıç aromalı liköre aşina olan ve yakındaki Torres del Paine Milli Parkı’nda yürüyüşe gelen uluslararası ziyaretçileri şaşırtabilir. Ancak cin bazı Şilililer için yeni olduğundan Last Hope’un sunucuları herhangi bir varsayımda bulunmuyor.

Ortağı Matt Oberg ile Avustralya’dan Şili’ye taşınan ve barı açan Kiera Shiels, yaklaşımın zorunluluktan doğduğunu söyledi. Misafirler neyle karşılaşacaklarını bilmeden geldiler. Bayan Shiels, “Cin içmemişlerdi” dedi. “Neredeyse hiç kokteyl içmemişlerdi.”


2017 yılında cin satışına başlayan Last Hope, Şili’nin ilk cin damıtma tesislerinden biriydi. Ancak son yıllarda ülkenin cin endüstrisinde patlama yaşandı. Last Hope’tan (güneyde) Gin Nativo’ya (kuzeyde) kadar ülke çapında yaklaşık 100 cin markası var. Ve birçoğu uluslararası tanınırlık kazanıyor.


Daha geçen yıl, Santiago’nun eteklerinde damıtılan Gin Elemental’den bir cin, diğerlerinin yanı sıra, tüketicinin derecelendirdiği uluslararası bir içki yarışması olan SIP Ödülleri’nde altın madalya kazandı. Şili şarap bölgesinde üretilen Gin Provincia, ödüllerinden sadece biri olan Londra Alkollü İçkiler Yarışması’nda ikinci en yüksek puanı aldı. Ve Patagonya’nın dağlık bölgelerinde ve yağmur ormanlarında bulunan Tepaluma Gin, Uluslararası Şarap ve Alkollü İçkiler Yarışması’nda birçok ödülden biri olan altın madalya kazandı.

2017 yılında kocası Mark Abernethy ile birlikte Şili’nin ilk içki fabrikalarından biri olan Tepaluma Gin’i kuran Andrea Zavala Peña, “Şili’den çok daha fazlasını göreceksiniz” dedi.

“Dünya bilse de bilmese de” dedi, “geliyoruz.”

“Vahşi doğanın özel bir tadı var”


17 yıllık acımasız bir diktatörlük kuran darbeden elli yıl ve kitlesel protestoların patlak vermesinden sadece dört yıl sonra Şili, derin toplumsal bölünmelerle boğuşmaya devam ediyor. Ancak ülke aynı zamanda uluslararası itibarını yeniden kazanmak için de çok çalışıyor.


Uzun zamandır şarabıyla tanınan Şili, doğal parklarını genişletip Patagonya’ya daha fazla ziyaretçi çektikten sonra artık köklü bir macera seyahati destinasyonu haline geldi. Üreticilerine göre Şili cin, bu iki pazarlama çabası arasında bir köprü görevi görebilir ve Şili’nin kendine özgü alkol üretme ve vahşi içkilerini etkili bir şekilde şişeleme konusundaki itibarını güçlendirebilir.

Bayan Zavala Peña, “Dünyadaki son vahşi alanlardan birine sahibiz” diye açıkladı. “Ve vahşi doğanın özel bir tadı var.”

Atacama Çölü, Patagonya ve And Dağları ile Pasifik arasındaki dar boğazlarla Şili doğal çeşitlilikten yoksun değil. Şili Cin Birliği direktörü Teresa Undurraga, ülkenin cin damıtıcılarının yalnızca en iyi London Dry’ı yapmakla ilgilenmediğini söyledi. Bunun yerine tadı Şili’ye benzeyen cinler yapmaya çalışıyorlar.

Destilados Quintal içki fabrikasının kurucusu Bayan Undurraga, “Bu yüzden yerel şifalı bitkiler kullanıyoruz” dedi. “Lezzetlerimizi yaymak istiyoruz.”


Cin ideal bir temeldir; Nötr ardıç bazlı alkol, eklenen bileşenlerin lezzetini alır. Şili’deki içki imalathaneleri, aşıladıkları bitki ve meyvelerin bir pasaport, ziyaret, tatma ve görme daveti olarak hizmet etmesini umuyor. Aslında Şili’deki birçok içki fabrikası alkolü ithal ediyor. Daha kolay ve daha ucuz. Önemli olanın eklentiler olduğunu söylüyorlar.

Gin Provincia’nın kurucu ortağı Gustavo Carvallo, içki fabrikasını çevreleyen ünlü Colchagua Vadisi’ne bakarken “Bu bir tablo gibi” dedi. ABD’den ithal ettiği mısır alkolü onun tuvali görevini görüyor. “Bütün bitkisel maddeler renklerdir.”

“Ginaissance”ın Ötesinde


Şili’nin gelişen cin endüstrisi, on yıldan fazla bir süre önce Britanya’da başlayan ve kısmen Amerikan zanaat damıtma hareketinden etkilenen, bazen “Ginaissance” olarak adlandırılan küresel canlanmanın son noktasında yer alıyor.

Hayalet bir zamanlar sıtmadan kaçınmaya çalışan İngiliz sömürgecilerinin bir kalıntısı olan saçma sapan bir şey olarak görülüyordu. Ancak uluslararası deneyler onun itibarını zedeledi. Diğerlerinin yanı sıra İspanya, Hindistan, Güney Afrika, Avustralya, Brezilya ve Vietnam’da damıtma tesisleri bulunmaktadır. Ve cin artık sofistike, hatta laik sayılıyor. Eski dünyanın kinin avcısı, yeni kozmopolit takipçileri tarafından yeniden canlandırıldı.

Dünya Gin Ödülleri başkanı ve “The Gin Dictionary” de dahil olmak üzere cin hakkında birçok kitabın yazarı David T. Smith, birçok alkol gibi cin de “yer duygusunu yakalayabilir” dedi. Ancak Bay Smith, cin yapmanın çoğu zaman diğer birçok alkollü içkiden daha kolay ve daha ucuz olduğunu, bunun da kısmen Şili’de endüstrinin bu kadar hızlı büyümesinin nedeni olduğunu söyledi.


Bu yıl Londra Alkollü İçki Yarışması’nda da altın madalya kazanan Gin Elemental’in tarifini yaratan Jorge Sepulveda, temel bilgileri YouTube’da yalnızca birkaç saat içinde öğrendiğini söyledi. Reklamcılıkta çalışan ve Şili cinine artan ilgiyi fark eden arkadaşı Ariel Jeria’nın teşvikiyle koronavirüs pandemisinin ilk günlerinde başladı.

Bay Sepulveda’nın zaten yetenekli bir şef olduğunu söyledi. Neden cin denemiyorsunuz?

Ama Bay Sepulveda daha önce cini pek denememişti. Bu yüzden tecrit sırasında tezgahın üzerindeki küçük bir hareketsiz ortamda deneyler yapmaya başladı. İçki fabrikasındaki imbikin yanında duran Bay Sepulveda, “İki gün çalıştım” dedi. “‘Tamam, yapabilirim’ dedim.”

İlk birkaç testin mükemmel olmadığını itiraf ediyor. Bunun üzerine Bay Sepulveda yeniden düşündü ve içindeki maddelerin oranlarını belirlemek için Fibonacci dizisini kullanan bir yönteme karar verdi.

O zamandan beri benzer bir felsefeyi kullanarak başka cin tarifleri yaratan jeofizikçi Bay Sepulveda, “Bu, Tanrı’nın sayısıdır” dedi. “Doğa fiziktir. Bu yüzden çalışması gerekiyor.”

Cin ve Pisco, viski ve şarap


Şili cinleri ülkenin en popüler üç alkolü olan pisco, viski ve şarapla güçlü bir rekabetle karşı karşıyadır. Ancak cin yapmanın pratik avantajları vardır.

Birincisi erişilebilirlik. Pisco, Şili ve Peru’nun belirli bölgelerinden geliyor. (Bu yönüyle biraz şampanya ya da parmesan’a benziyor.) Cin değil. Her yere gidebilen bir alkoldür, bu da onu her yere gidebilecek bir alkol yapar. Herkes yapabilir.

İngiliz içecek yazarı Henry Jeffreys, “Cin tarifi sınırsızca özelleştirilebilir, böylece ne istersen yapabilirsin” dedi.

İkinci şey ise zamandır. Birçok Şilili tarafından en kaliteli alkol olarak kabul edilen viskinin fıçılarda olgunlaşması yıllar alır. Ancak cin yapıldıktan günler sonra hazır olabilir.

Örneğin Last Hope Damıtım Fabrikası’nın ziyaretçileri, meşe fıçıların üzerine eğilerek Last Hope cin kokteyllerini yudumlayabilir ve piyasaya sürülmesinden önce daha yıllar süren Last Hope viskisinin ilk partisini koklayabilirler.


Üçüncü neden ise yetki eksikliğidir. Şarap da viski gibi incelik gerektirir. Yalnızca biraz eğitim almış bir içici tek bir yudumla kökendeki farklılıkları anlayabilir. Cin için durum böyle değil. Botanikler hi-hat’lardır, neonlardır, tanınması ve anlaşılması kolaydır. Patagonya’da günlerce sırt çantasıyla gezdikten sonra cin tonik içen en deneyimsiz muhabir bile, çoğu içki imalathanelerinin evlerinin yakınında yetiştirilen malzemelerden gelen farklı tatları tadabilir.

Provincia’dan Bay Carvallo, içki imalathanesinden sadece birkaç adım uzaktaki bir çalılıktan boldo hasadı yapıyor. (Şilililer boldo yaprağı çayını mide ağrısı da dahil olmak üzere çeşitli rahatsızlıkları gidermek için halk ilacı olarak kullanırlar.)

“Bizi harekete geçiren de bu,” dedi bir yaprağı parmaklarının arasında ovalayarak. “Şili’nin bitki ve kültür açısından neler sunabileceğini göstermeye çalışıyoruz.”

Kentsel lezzetler


Eduardo Labra Barriga, Santiago’nun kalbinde şehrin tadında bir cin yapmaya çalışıyor: “Bir Santiago cin” dedi. “Şehir cini.” Adını şehrin her yerinde uçan küçük bir kuştan alan Pajarillo adını verdi. Ve ağırlıklı olarak başkentin her yerindeki çalılarda yetişen lavanta, biberiye, pembe biber ve sedir yapraklarına dayanıyor. O ve karısı bir ticaret programı başlattılar: Komşular izinleri daha ucuz yedeklerle takas ediyor.


Başkentin başka yerlerinde, butik cinler en sıcak barlarda yeni yeni popüler olmaya başlıyor. Şehrin sosyal seçkinleri arasında bile pek çok kişi yüksek kaliteli pisco’nun veya ithal viskinin aşinalığına bağlı kalmayı tercih ediyor.

Bu nedenle bazı içki fabrikaları, ürünlerini pazarlamaya yardımcı olması için temsilciler tutar.

Camila Aguirre Aburto, Gin Provincia’nın marka elçisi olarak çalışıyor. Bayan Aguirre, bir bar için özel bir kokteyl tasarlamadan önce bir dersle başlıyor; Şili cinlerinin yaygınlaşması için barmenlerin insanları cin bölgesi hakkında eğitmesi gerektiğini biliyor.

Öncelikle cinin temel tatlarını anlatmak için kurutulmuş ardıç örneklerini sunuyor. Daha sonra cin aromasını veren boldo gibi botanikleri gösteriyor. Ancak o zaman müşterilerinin ruhu tatmasına izin veriyor.

İngilizceyi “Scream” filmlerini izleyerek ve arkadaşlarıyla konuşarak öğrenen Bayan Aguirre, “Gözlerinizi kapatın, cin kokusunu alın” dedi. “Yağmurdan sonra ormanı hissedin.”

Davet başlangıçta bir şaka gibi geliyor. Ama bu belki de dilde yemyeşil bir vadi mi? Ya da belki Patagonya’nın rüzgarları burnunuzu gıdıklıyor? Dilindeki şili mi?


Haberler Travel’ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2023’te 52 seyahat noktası.
 
Üst