Dominika'nın gizli şelale ve kaplıca bahçesini herkesten önce keşfedin

celikci

New member
Karayip adası Dominika'daki Middleham Şelalesi'ne giden yürüyüş parkuru ıslak yapraklar, kaygan siyah taşlar ve ağaç köklerinden oluşan basamaklardan oluşuyor. Orta Dünya'da hobbitlere ve perilere uygun, örtülü, gölgeli ve yeşil bir yol olabilir. Güneş ışığının gölgeliğe nüfuz ettiği yerde, sisin içinde neredeyse içinden geçebilecek kadar yakın gökkuşağı gökkuşağıları oluşuyordu. Sinek kuşları orada burada devasa çiçeklerden nektar emdiler.

Bu Ocak gününün hedefi: Dominika'nın gizli sıcak göletlerinde ve izole şelalelerinde olduğu gibi, vadi tabanındaki küçük göletleri doldurup yeniden dolduran 60 metrelik bir orman çağlayanı, kıyafetlerimi çıkarabilir, suya girebilir ve komün sinek kuşlarıyla bir peri kraliçesi gibi etkileşime girebiliyordu.


Dominika, Karayipler'deki en vahşi adalardan biridir ve en geniş noktasında 29 mil uzunluğunda ve 16 mil genişliğindedir. Eski İngiliz kolonisi, doğu Karayipler'de Guadeloupe ve Martinik arasında yer almaktadır. Pek çok gezgin başkent Roseau'ya yerleşiyor. Jurassic görünümlü koni biçimli zirvelere sahip volkanik dağ silsilesinin geçtiği engebeli topografyası sayesinde ada, Avrupalılar tarafından kolonileştirilen son Karayip adasıydı.


Bugün, Haberler'ın 2024'ün 52 Destinasyonundan biri olarak adlandırılan bu tropikal kaleye gitmek ve çevresinde dolaşmak, macera zevki, sabır ve güçlü bir mide gerektiriyor. Amerika Birleşik Devletleri'nden çok az direkt uçuş vardır ve indiğinizde yolculuk bitmez. Kiralık bir araba ile adanın etrafında konaklama, yürüyüş ve şnorkelli yüzme alanlarına ve yerel uzmanlara gitmek, genellikle geçen yüzyılda kazma, kürek ve el arabalarıyla dağ ormanlarında kesilen dar beton şeritler üzerinde uzun, rahatsız yolculukları içeriyordu.

İnişlerin ve çıkışların olduğu bir yer


Ada, zorlukları seven yürüyüşçüler için büyük bir cazibe merkezidir: Sahilin dışındaki hemen hemen her yerde yukarı veya aşağı gitmek zorundasınız. Su basmış bir volkanik fumarol ve popüler cazibe merkezi olan Kaynayan Göl, Laudat köyünden üç saatlik zorlu bir yürüyüşün sonunda yer alıyor. Hükümet, bu yılın sonuna doğru tamamlanacak olan ve ziyaretçileri yakındaki Laudat'tan göle sadece 15 dakikada ulaştıracak bir teleferik inşa ediyor.

Teleferik açıldıktan sonra bile yürüyüşçüler, tüm adayı 14 etapta kat eden ve altı gün süren 185 kilometrelik Waitukubuli Ulusal Yolu da dahil olmak üzere dağ yolları ağından seçim yapabilecek. (Waitukubuli adanın yerli adıdır.)


Kendine doğa adası diyen Dominika, vahşi yanını da korumaya çalışmış. Middleham Şelalesi rotası, UNESCO Dünya Mirası Alanı olan 17.000 dönümlük Morne Trois Pitons Volkanik Ulusal Parkı çevresindeki düzinelerce işaretli ve işaretsiz parkurdan biridir.


Hükümet, kıyı açıklarında, mercan ve resif hayvanlarını koruyan deniz rezervini tamamlayan yeni bir ispermeçet balinası rezervi açtı. Eyleme vatandaşlar da katıldı. Nature Island Dalış direktörü Simon Walsh ve dalgıç arkadaşları, yaklaşık on yıldır Karayipler'e yayılan taşlı mercan dokusu kaybı hastalığının belirtilerini gösteren mercanlara amoksisilin dolgu macununu bir yıldır dikkatle uyguluyorlar.

Seyahat arkadaşım ve ben Bubble Beach'teki dalış mağazasının yakınındaki resifte şnorkelle daldık (adını kumdan yükselen volkanik kaynakların küçük kabarcıklarından alıyor) ve hastalıktan zarar görmüş bölgelerin ana hatlarını çizen beyaz ilaçları kolayca görebildik.

Bay Walsh'un, bazı örnekleri rekor yüksek su sıcaklığına sahip bir başka yazdan korumak için tanklara aktararak, bazı örnekleri iklim değişikliğiyle bağlantılı yıkıcı bir olay olan mercan ağarmasından kurtarmayı planlamıştı. Ancak olayların trajik bir şekilde değişmesi bu çabaları tehlikeye attı.

Bay Walsh, her iki mercan kurtarma projesini de REZDM adlı kar amacı gütmeyen bir kuruluş aracılığıyla yürüttü. Maria Kasırgası'nın 2017 yılında adayı harap etmesinden sonra kurulan kuruluş, finansmanının çoğunu Soufriere kasabası yakınlarında şebekeden bağımsız bir tatil yeri inşa eden Kanadalı hayırsever Daniel Langlois'den aldı. Geçen Kasım ayında, Bay Langlois ve ortağı, büyük ölçüde güvenli bir adada nadir görülen bir suç olarak öldürüldü. Polis, komşu mülkün Amerikalı sahibini, bildirildiğine göre Bay Langlois ile mülkünün içinden geçen bir yolu kullanma konusunda tartıştığı ve Floridalı bir adamı cinayetle suçladı. Bay Walsh, projelerin finansman almaya devam edip etmeyeceğini bilmiyor.

Gittiğiniz her yerde bir bahçe


Dominika, yılda 250 inç'e kadar yağmur alır ve kristal berraklığında akarsuları, şelaleleri ve binlerce dönümlük yemyeşil ormanı besler. Kategori 5 Fırtına Maria gibi kasırgalar, yüzyıllar boyunca adayı defalarca harap etti ve dönüştürdü.


Tüm bu yağışların faydası Cennet ekosistemidir. Adanın büyük bir kısmı evcilleştirilmemiş bir bahçeye benziyor. Muhteşem çiçekler hemen hemen her yerde gür yeşilliklerin arasından sıyrılıyor. Cennet kuşları ve diğer göz kamaştırıcı çiçekler yabani otlar gibi yeşeriyor. Bir avuç uzun yol kenarı otu alın, ezin ve limon otunu içinize çekin. Bir ağaçtan meyve topladığınızda, bu meyve yarım düzine çeşit kirazdan biri olabilir. Kaya gibi sert ve parlak yeşil, fil derisine benzer bir deriyle kaplı yirmi kiloluk jackfruit topları dallardan sallanıyor.

Bu yabani bitkilerin birçoğu aynı zamanda muhteşem özel bahçelerde de yetiştirilmektedir. Soufrière'deki Jungle Bay Resort, bahçesinde 75 farklı tropik meyve ağacı bulunduğunu iddia ediyor; sahibi Sam Raphael bize 45 dakika boyunca etrafı gezdirip düzinelerce türü denememize izin verene kadar bu sayıdan şüphe ediyorduk. Roseau'nun kenarında, 1889'da kurulan 40 hektarlık Dominika Botanik Bahçesi'nin girişinde, ziyaret ettiğimde hâlâ yapraksız olan dallarında şakayıklara benzeyen büyük, kabarık sarı çiçekler açan bir ağaç işaretlenmiş. kaprisli dokunuş Adı, düğün çiçeği ağacı.

Papillote Wilderness Retreat'te geceyi bir bahçede geçirebildik. Çifte şelale olan Trafalgar Şelalesi'nin birkaç yüz metre aşağısında yer alan Papillote, adadaki diğer birçok çevre dostu kuruluştan daha eskidir. Sahibi Anne Jno Baptiste, 1961 yılında New York'tan geldi ve bir botanik bahçesi oluşturmak için 12 metrelik şelalesi ve dumanı tüten volkanik su kaynakları da dahil olmak üzere araziyi satın aldı. Şu anda 94 yaşında, bahçesi konusunda alçakgönüllü ve zorluklar konusunda felsefi davranıyor. Beş büyük kasırgadan sağ kurtuldu. “Birkaç heyelan yaşadık” diyor. “Görüyorsunuz her şey değişiyor. Hayat böyle. Sen sadece parçaları topla.”


Geri çekilme, birkaç basit odaya sahip, büyüleyici derecede köhne bir simge yapıdır. Basamaklar, parlak turuncu ve pembe çiçeklerin ve dev eğrelti otlarının altındaki gizli bir bahçeye iniyor. Günde iki kez aşağıya inip 12 metrelik bir şelalenin altında durmanın omuz ağrılarına ne iyi geldiğini öğrendik, ardından uzun süre ıslanmak için sıcak bir havuza atladık. Konaklama birimlerimizde ayrıca banyoda sürekli köpüren sıcak volkanik su küveti bulunmaktadır. Odamızın gecelik fiyatı 130 dolardır (adadaki diğer pek çok yer gibi biz de ABD doları cinsinden ödedik; bu da yerel para birimiyle yaklaşık 2,7 Doğu Karayip doları değerindedir).

İddialı planlar ve büyüyen korkular


Tarihçi Lennox Honychurch, hükümetin turizm altyapısını genişletme ve modernleştirme planlarından endişe duyan adalılar arasında yer alıyor. Birçok Karayip adası gibi Dominika da lüks konaklama ve daha kolay hava erişimi isteyen para hırsızlarının talepleri ile adalarının “doğa” kısmını kaybetmekten korkan çevreciler ve küçültülmüş, sürdürülebilir yerel ekonominin savunucuları arasında çelişki içinde.

Dominika Uluslararası Havaalanı Geliştirme Şirketi genel müdürü Samuel Johnson'a göre geliştiriciler, Boiling Lake teleferiğine ek olarak, başkentten arabayla yaklaşık bir saat uzaklıkta büyük, yeni bir uluslararası havaalanı üzerinde çalışıyorlar ve bunun 2027 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. . Ve hükümet her yıl yarım milyon kruvaziyer misafirini ağırlamayı planlıyor. Bay Honychurch, “Onların hayali mermer lobili büyük, gösterişli otellere sahip olmak” dedi.


Turizm Bakanı Denise Charles-Pemberton, daha fazla turist ve daha fazla direkt uçuş istediğini inkar etmedi. Ancak hükümetin çevrenin korunması konusunda da endişe duyduğunu vurguladı. “Ziyaretçilerimizin sorumluluk almasını ve vizyonumuzun harika bir destinasyon olmak olduğunu anlamasını istiyoruz. Ve geldiklerinde doğaya saygılı olmaları gerekiyor” dedi.


Şu anda lüks yiyecek ve konaklama imkanı mevcut ancak bunlar normal değil. Bazı üst düzey tatil köyleri iyi yemekler sunuyor; ancak fiyatları Miami ya da New York'ta bile dikkat çekecek. Lezzet, fiyat ve ambiyans açısından en iyi yemek seçenekleri yol kenarındaki barakalar ve açık havada masaları olan büfelerdir.

Soufriere'de, baraka büyüklüğündeki pastel mavi Öğretmenler Yeri'nden tanesi yaklaşık 5,90 dolara paket servis tabakları tavuk güveç satın aldık. Ormanın içinden geçen Roseau Nehri'nin muhteşem manzarasına sahip River Rock Café and Bar'ın verandasında buharda pişirilmiş balık (15 $) yedik. Yediğimiz en iyi yemek, yol kenarındaki parlak kırmızı bir nakliye konteynırı olan Vado's HotSpot'ta tavuk rotiydi (yaklaşık 4,80 dolar).

Kendinizi yıldız tozuna bırakın


Yürüyüş ve şnorkelle dalmayla geçen bir günün ardından yağmurlu bir öğleden sonra, bir nehir körfezinde bulunan Ti Kwen Glo Cho'nun volkanik havuzlarını (Coin de l'Eau Chaude anlamına gelen Fransızca veya “sıcak su köşesi”) keşfetmeye karar verdik. ikisinin arasında yüksek yeşil duvarlar var. İkimiz için yaklaşık 18,50 dolar karşılığında içeri girdik ve alçak palmiye ağaçları, eğrelti otları ve cennet kuşları arasında yer alan, dumanı tüten, çimento kaplı bir dizi havuza doğru yolumuzu bulduk.


En büyük havuzda diğer uluslararası ziyaretçilerden oluşan bir kalabalığa katıldık ve çok geçmeden hep birlikte küresel bir çorba gibi yemek pişirmeye başladık. Artık dayanamayana kadar yemek pişirmeye oturduk. Havuzun kenarında asılı duran, minik yağmur damlalarıyla soğutulan parlak kırmızı cisimlerden buhar yükseliyordu. Güneş dağın arkasında batarken, uykulu, mutlu ve adeta uyuşturulmuş bir halde sırtüstü uzandık, gözetleyen çiftler gölgeler arasında çığlık atmaya başladı ve gökyüzü yıldızlı siyaha döndü. Gökyüzüne bakarken Joni Mitchell'in “Woodstock” şarkısının sözlerini hatırlayarak “Biz yıldız tozuyuz” diye düşündüm.


Sadece bir gün sonra, Kuzeydoğu'nun soğuk, gri kışında, etrafı trafikle, fast foodlarla ve tonlarca dolar saçan ATM'lerle çevriliyken, Ti Kwen Glo Cho'daki baştan çıkarıcı alacakaranlığı düşündüm ve şarkının dizesini bitirdim: “Ve bahçeye geri dönmeliyiz.”


Haberler Travel'ı takip edin Şu tarihte: instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllıca seyahat etmek için uzman ipuçları almak ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekteki bir kaçamağın mı yoksa sadece koltukta seyahat etmenin mi hayalini kuruyorsunuz? Bizimkilere göz atın 2024'te 52 seyahat noktası.
 
Üst