celikci
New member
Şarap kadehleri, restore edilmiş ihtişamının tadını çıkaran bir Art Nouveau mutfak mücevherinde şıngırdadı. Eski Buenos Aires Hayvanat Bahçesi’ndeki asırdan eski kahvehanede pancar tartarı, tavada kızartılmış kalamar ve kadifemsi çikolatalı mus eşliğinde mükemmel bir dana kaburga mutfaktan çıkarıldığında tadım gecesiydi.
Pedro Díaz Flores, ortak sahibi olduğu ve son 18 ayda Buenos Aires’te açtığı 17. gıda şirketi olan Águila Pabellon adlı restoranı gezerken “Gördüğünüz gibi, Arjantin’in yemek dünyasındaki fırsatlara büyük ölçüde güveniyoruz” dedi. .
Arjantin’in kozmopolit başkenti Buenos Aires’te birinci sınıf bir mutfak ortamı gelişiyor. Arjantin olağanüstü bir mali krizin ortasında olmasaydı, bu mutlaka bir haber olmazdı.
Enflasyon yüzde 114’ün üzerinde – dünyadaki dördüncü en yüksek oran – ve Arjantin pezosunun sokak değeri Nisan ayında üç hafta içinde yaklaşık yüzde 25 düşerek sert bir düşüş yaşadı.
Ancak otelcilik endüstrisindeki yükselişi körükleyen pesodaki düşüş. Arjantinliler para birimini mümkün olan en kısa sürede ortadan kaldırmaya hevesli ve bu, orta ve üst sınıfların daha fazla yemek yediği ve restoran işletmecileri ile şeflerin kazançlarını yeni restoranlara yeniden tahsis ettiği anlamına geliyor.
Pandemi sırasında kapatılan tarihi bir Alman lokantasını yakın zamanda yeniden açan uzun süredir restoran sahibi olan Jorge Ferrari, “Krizler fırsattır” dedi. “Kripto para birimleri satın alan insanlar var. Diğer sermaye piyasası türlerine yönelen insanlar var. Yapabileceğim şey bu.”
Bir bakıma, bom bir cephedir. Herkes dışarıda iyi vakit geçiriyor gibi görünüyor. Ancak ülkenin büyük bir bölümünde Arjantinliler zar zor geçiniyor ve açlık artıyor.
Ve daha varlıklı çevrelerde, dışarı çıkma dürtüsü, küçülen bir orta sınıfın belirtisidir, büyük satın almalara veya seyahate gücü yetmez, insanlar yarının ne getireceğini bilmedikleri için burada ve şimdi yaşamayı seçerler. paranın her şeye değecek.
Ferrari, “Sahip olduğunuz tüketim, memnuniyet için tüketim içindir – şu andaki mutluluk” dedi.
Mutfak ortamını tanıtmaya çalışan Buenos Aires şehri, 2015’ten bu yana her ay çeşitli restoranlarda satılan tabak sayısını takip ediyor. Nisan ayına ait son rakamlar, restoran katılımının rekorların başlangıcından bu yana en yüksek seviye olan 1’de olduğunu ve koronavirüs pandemisi başlamadan önceki 2019’daki zirveden yüzde 20 daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Gelişmekte olan sadece eski zamanların sıcak noktaları değil. Buenos Aires’te, yabancı mahalleler birdenbire gurme etkileyiciler için varış noktaları haline geldi ve başkentin sakinlerinin bilindiği üzere hızla yeni Porteños kalabalıklarına yol açtı.
Miksoloji sihirbazlarının yer aldığı kokteyl barlar, drag dining şovları, vegan fırınları, yemyeşil avlular ve dünyanın dört bir yanındaki mutfaklarda eğitim görmüş şeflerin dünya mutfaklarından füzyonları var. Bir “it-it” mekanı, Arjantin mutfağına modern bir dokunuş olan Anchoita, gelecek yıla kadar rezervasyonlara kapalı.
Devalüasyona uğrayan para birimi, pandemi yatıştıkça turistleri Buenos Aires’e geri çekerken, tüm gücüyle dışarıda olan yerel halk.
Buenos Aires’teki Ecolatina danışmanlık şirketinde ekonomist olan Santiago Manoukian, restoran patlamasının sınıflar arası bir fenomen olduğunu, ancak büyük ölçüde orta ve üst gelirliler tarafından yönlendirilmesine rağmen, bunların çoğu enflasyona ayak uydurabilmiş ancak hala krize uyum sağlamak zorunda kaldı.
Özellikle orta sınıf mensupları için tatil ya da araba gibi harcamalar büyük ölçüde ulaşılamaz ve bu nedenle kendilerini başka harcamalara ayırırlar.
Ancak Manoukian, Ecolatina verilerine göre gelirleri 2017’den bu yana yüzde 35 düşen düşük gelirli esnek çalışanların bile paraları daha fazla değer kaybetmeden dışarıda yemek yediklerini söyledi.
“Arjantin ekonomisinin maruz kaldığı çarpıklıkların bir ürünü” dedi. “Enflasyon nedeniyle duman çıkan fazladan pesolarınız var ve bir şeyler yapmalısınız çünkü yapabileceğiniz en kötü şeyin hiçbir şey yapmamak olduğunu biliyorsunuz.”
Buenos Aires’te bir tenis kortunun yanındaki bahçede, şehirde dört ve şehrin hemen dışında bir restoranı olan Lupe García uzanıp minyatür bir karpuz gibi görünen ama aslında bir cucamelon olan bir şeyi kırdı. büyük böğürtlen meyvesi.
Etrafı marul, maydanoz, nane, yonca ve restoranlarından birinde tempura için kullanılan mor shiso yapraklarıyla çevriliydi. Bayan García’nın sahibi olduğu ve Buenos Aires Üniversitesi’nden ziraat uzmanları tarafından yönetilen bahçe, Bayan García’nın restoranlarının geliştirilmesine yardımcı olduğu yerel halkın değişen zevklerini yansıtıyor.
Şubat ayında, popüler Palermo semtinde Napoliten ve Detroit tarzı bir pizzacı olan en yeni restoranı Orno’yu açtı.
Ancak enflasyonist kriz restoranlara daha fazla müşteri çekse de operasyonlarını daha da karmaşık hale getirdi.
Maliyetlerden tasarruf etmek için Bayan García, tüm restoranlarındaki basılı menüleri, ekibinin hızla değiştirebileceği web siteleri için QR kodlarıyla değiştirdi.
“Tedarikçiniz size sığır eti getiriyor ve yüzde 20 daha fazla olduğunu söylüyor,” dedi, “ve geri dönüp tüm fiyatları yükseltmeniz gerekiyor.”
Yine de Bayan García, restoran açılışlarındaki patlamanın, rakipler lokanta müşterilerini çekmenin yaratıcı yollarını düşünürken sektörde yer almak için heyecan verici bir zaman olduğunu söylüyor.
“Ayrıca her gün dışarı çıkmak Porteños’un DNA’sında var,” dedi. “Buenos Aires’teki kadar insanların dışarı çıktığı çok şehir var mı bilmiyorum.”
Victoria Palleros, Buenos Aires’teki Chinatown yakınlarındaki bir ara sokaktaki yoğun yeni bir sokak yemeği sokağında, sık sık tükenen bir ramen noktası olan Orei’de erişte bekledi.
Bir devlet çalışanı olan 29 yaşındaki Palleros, “Bence bizden önceki nesil tasarruf etmeyi daha çok düşünüyor ama biz düşünmüyoruz” dedi.
Pek çok Arjantinli tasarruf etmek için fiziksel ABD doları satın alıyor, ancak “100 dolar satın almak, genç bir insan için neredeyse yarım aylık maaş” dedi ve ekledi, “Ve dürüst olmak gerekirse, bence böyle planlar yapmayı tercih edersin.” her ay gerçekten sıkı yaşamak yerine, hafta boyunca iyi yaşa.”
Bayan Palleros, bir daire satın almak için para biriktirmek istediğini, ancak bunun imkansız olduğunu söyledi.
Pazar günü öğleden sonra bir Fransız gıda fuarında kendilerini kalabalığın ortasında bulan Mariano Vilches ve Natalia Vela çifti de benzer bir sonuca vardı: Ekonomik zorluklara rağmen hayattan olabildiğince keyif almalılar.
İdari asistan olan 39 yaşındaki Vela, artık seyahat etmeyi göze alamayacaklarını, ancak yine de ayda yaklaşık üç kez dışarıda yemek yediklerini söyledi. Bir emlakçı olan 43 yaşındaki Bay Vilches, “Aynı zamanda temel bir ihtiyacı da karşılıyor” diye ekledi. “Yemek zorundasın. Bu paltoyu almak zorunda değilsin.”
Sonuç olarak, işçi sınıfının yaşadığı San Cristóbal semtindeki Miramar gibi yerler öğle ve akşam yemeklerinde dolu kaldı. Girişinde salam sallanan ve duvarda tango söz yazarlarının resimlerinin asılı olduğu ikonik restoran, 1950’de açıldığından beri bir dizi mali krize göğüs gerdi.
Ancak şimdi, Arjantin ekonomik olarak en kötü zamanına giriyor olsa da, yönetici Juan Mazza, Miramar’ın her zamankinden daha yoğun olduğunu söyledi.
“Bu bir çelişki mi bilmiyorum” dedi. “Kriz burada. Ne kadar az param varsa, bunun tadını çıkarmak istiyorum.
Pedro Díaz Flores, ortak sahibi olduğu ve son 18 ayda Buenos Aires’te açtığı 17. gıda şirketi olan Águila Pabellon adlı restoranı gezerken “Gördüğünüz gibi, Arjantin’in yemek dünyasındaki fırsatlara büyük ölçüde güveniyoruz” dedi. .
Arjantin’in kozmopolit başkenti Buenos Aires’te birinci sınıf bir mutfak ortamı gelişiyor. Arjantin olağanüstü bir mali krizin ortasında olmasaydı, bu mutlaka bir haber olmazdı.
Enflasyon yüzde 114’ün üzerinde – dünyadaki dördüncü en yüksek oran – ve Arjantin pezosunun sokak değeri Nisan ayında üç hafta içinde yaklaşık yüzde 25 düşerek sert bir düşüş yaşadı.
Ancak otelcilik endüstrisindeki yükselişi körükleyen pesodaki düşüş. Arjantinliler para birimini mümkün olan en kısa sürede ortadan kaldırmaya hevesli ve bu, orta ve üst sınıfların daha fazla yemek yediği ve restoran işletmecileri ile şeflerin kazançlarını yeni restoranlara yeniden tahsis ettiği anlamına geliyor.
Pandemi sırasında kapatılan tarihi bir Alman lokantasını yakın zamanda yeniden açan uzun süredir restoran sahibi olan Jorge Ferrari, “Krizler fırsattır” dedi. “Kripto para birimleri satın alan insanlar var. Diğer sermaye piyasası türlerine yönelen insanlar var. Yapabileceğim şey bu.”
Bir bakıma, bom bir cephedir. Herkes dışarıda iyi vakit geçiriyor gibi görünüyor. Ancak ülkenin büyük bir bölümünde Arjantinliler zar zor geçiniyor ve açlık artıyor.
Ve daha varlıklı çevrelerde, dışarı çıkma dürtüsü, küçülen bir orta sınıfın belirtisidir, büyük satın almalara veya seyahate gücü yetmez, insanlar yarının ne getireceğini bilmedikleri için burada ve şimdi yaşamayı seçerler. paranın her şeye değecek.
Ferrari, “Sahip olduğunuz tüketim, memnuniyet için tüketim içindir – şu andaki mutluluk” dedi.
Mutfak ortamını tanıtmaya çalışan Buenos Aires şehri, 2015’ten bu yana her ay çeşitli restoranlarda satılan tabak sayısını takip ediyor. Nisan ayına ait son rakamlar, restoran katılımının rekorların başlangıcından bu yana en yüksek seviye olan 1’de olduğunu ve koronavirüs pandemisi başlamadan önceki 2019’daki zirveden yüzde 20 daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Gelişmekte olan sadece eski zamanların sıcak noktaları değil. Buenos Aires’te, yabancı mahalleler birdenbire gurme etkileyiciler için varış noktaları haline geldi ve başkentin sakinlerinin bilindiği üzere hızla yeni Porteños kalabalıklarına yol açtı.
Miksoloji sihirbazlarının yer aldığı kokteyl barlar, drag dining şovları, vegan fırınları, yemyeşil avlular ve dünyanın dört bir yanındaki mutfaklarda eğitim görmüş şeflerin dünya mutfaklarından füzyonları var. Bir “it-it” mekanı, Arjantin mutfağına modern bir dokunuş olan Anchoita, gelecek yıla kadar rezervasyonlara kapalı.
Devalüasyona uğrayan para birimi, pandemi yatıştıkça turistleri Buenos Aires’e geri çekerken, tüm gücüyle dışarıda olan yerel halk.
Buenos Aires’teki Ecolatina danışmanlık şirketinde ekonomist olan Santiago Manoukian, restoran patlamasının sınıflar arası bir fenomen olduğunu, ancak büyük ölçüde orta ve üst gelirliler tarafından yönlendirilmesine rağmen, bunların çoğu enflasyona ayak uydurabilmiş ancak hala krize uyum sağlamak zorunda kaldı.
Özellikle orta sınıf mensupları için tatil ya da araba gibi harcamalar büyük ölçüde ulaşılamaz ve bu nedenle kendilerini başka harcamalara ayırırlar.
Ancak Manoukian, Ecolatina verilerine göre gelirleri 2017’den bu yana yüzde 35 düşen düşük gelirli esnek çalışanların bile paraları daha fazla değer kaybetmeden dışarıda yemek yediklerini söyledi.
“Arjantin ekonomisinin maruz kaldığı çarpıklıkların bir ürünü” dedi. “Enflasyon nedeniyle duman çıkan fazladan pesolarınız var ve bir şeyler yapmalısınız çünkü yapabileceğiniz en kötü şeyin hiçbir şey yapmamak olduğunu biliyorsunuz.”
Buenos Aires’te bir tenis kortunun yanındaki bahçede, şehirde dört ve şehrin hemen dışında bir restoranı olan Lupe García uzanıp minyatür bir karpuz gibi görünen ama aslında bir cucamelon olan bir şeyi kırdı. büyük böğürtlen meyvesi.
Etrafı marul, maydanoz, nane, yonca ve restoranlarından birinde tempura için kullanılan mor shiso yapraklarıyla çevriliydi. Bayan García’nın sahibi olduğu ve Buenos Aires Üniversitesi’nden ziraat uzmanları tarafından yönetilen bahçe, Bayan García’nın restoranlarının geliştirilmesine yardımcı olduğu yerel halkın değişen zevklerini yansıtıyor.
Şubat ayında, popüler Palermo semtinde Napoliten ve Detroit tarzı bir pizzacı olan en yeni restoranı Orno’yu açtı.
Ancak enflasyonist kriz restoranlara daha fazla müşteri çekse de operasyonlarını daha da karmaşık hale getirdi.
Maliyetlerden tasarruf etmek için Bayan García, tüm restoranlarındaki basılı menüleri, ekibinin hızla değiştirebileceği web siteleri için QR kodlarıyla değiştirdi.
“Tedarikçiniz size sığır eti getiriyor ve yüzde 20 daha fazla olduğunu söylüyor,” dedi, “ve geri dönüp tüm fiyatları yükseltmeniz gerekiyor.”
Yine de Bayan García, restoran açılışlarındaki patlamanın, rakipler lokanta müşterilerini çekmenin yaratıcı yollarını düşünürken sektörde yer almak için heyecan verici bir zaman olduğunu söylüyor.
“Ayrıca her gün dışarı çıkmak Porteños’un DNA’sında var,” dedi. “Buenos Aires’teki kadar insanların dışarı çıktığı çok şehir var mı bilmiyorum.”
Victoria Palleros, Buenos Aires’teki Chinatown yakınlarındaki bir ara sokaktaki yoğun yeni bir sokak yemeği sokağında, sık sık tükenen bir ramen noktası olan Orei’de erişte bekledi.
Bir devlet çalışanı olan 29 yaşındaki Palleros, “Bence bizden önceki nesil tasarruf etmeyi daha çok düşünüyor ama biz düşünmüyoruz” dedi.
Pek çok Arjantinli tasarruf etmek için fiziksel ABD doları satın alıyor, ancak “100 dolar satın almak, genç bir insan için neredeyse yarım aylık maaş” dedi ve ekledi, “Ve dürüst olmak gerekirse, bence böyle planlar yapmayı tercih edersin.” her ay gerçekten sıkı yaşamak yerine, hafta boyunca iyi yaşa.”
Bayan Palleros, bir daire satın almak için para biriktirmek istediğini, ancak bunun imkansız olduğunu söyledi.
Pazar günü öğleden sonra bir Fransız gıda fuarında kendilerini kalabalığın ortasında bulan Mariano Vilches ve Natalia Vela çifti de benzer bir sonuca vardı: Ekonomik zorluklara rağmen hayattan olabildiğince keyif almalılar.
İdari asistan olan 39 yaşındaki Vela, artık seyahat etmeyi göze alamayacaklarını, ancak yine de ayda yaklaşık üç kez dışarıda yemek yediklerini söyledi. Bir emlakçı olan 43 yaşındaki Bay Vilches, “Aynı zamanda temel bir ihtiyacı da karşılıyor” diye ekledi. “Yemek zorundasın. Bu paltoyu almak zorunda değilsin.”
Sonuç olarak, işçi sınıfının yaşadığı San Cristóbal semtindeki Miramar gibi yerler öğle ve akşam yemeklerinde dolu kaldı. Girişinde salam sallanan ve duvarda tango söz yazarlarının resimlerinin asılı olduğu ikonik restoran, 1950’de açıldığından beri bir dizi mali krize göğüs gerdi.
Ancak şimdi, Arjantin ekonomik olarak en kötü zamanına giriyor olsa da, yönetici Juan Mazza, Miramar’ın her zamankinden daha yoğun olduğunu söyledi.
“Bu bir çelişki mi bilmiyorum” dedi. “Kriz burada. Ne kadar az param varsa, bunun tadını çıkarmak istiyorum.